Lee Chung-hyun rendező Bargain (Alku) című 2015-ös rövidfilmjével már jónéhány
  díjat elnyert, mielőtt belefogott volna első játékfilmje készítésébe. Maradva
  a már bevált thriller műfajánál, a 'The Call' (A hívás) alapjául a brit és
  Puerto Rico-i The Caller című filmet választotta (Matthew Parkhill rendezése). Nem igazán remake-et, sokkal inkább olyan adaptációt készített, mely számos
  új elemmel és jelenettel egészült ki (nyilván az eredeti filmben nem láthatunk koreai
  sámánt).
    A film sajtótájékoztatóján Lee rendező elmondta, hogy nagy hatást gyakorolt
    rá Tarantino Kill Billje, és ennek nyomán szeretett volna egy olyan
    szokatlan thrillert rendezni, melynek gonosz karaktere egy nő, különös
    tekintettel arra, hogy ez ritka a hasonló műfajú koreai filmek
    körében. 
    
    
    
  
  
    A történet kezdetén Kim Seo-yeon egy időre visszaköltözik vidéki, már
    lakatlan gyermekkori házukba. Elveszített mobilja pótlására előbányászik egy
    régi, vezeték nélküli telefonkészüléket, melyre hamarosan furcsa hívás
    érkezik, egy ismeretlen lány kér segítséget tőle. Mivel a hívások
    ismétlődnek, beszédbe elegyednek egymással, és rövidesen kiderül, hogy húsz
    évnyi időszakadék van közöttük. Seo-yeon rájön, hogy a vele egykorú Oh
    Young-sook ugyanannak a háznak korábbi lakója, aki árva, és a mostohaanyja
    neveli. Seo-yeon viszont az édesapját veszítette el. Mivel elárulja
    Young-sooknak, hogy mi okozta apja halálát, a lány beavatkozik a
    történésekbe, és ezzel megváltoztatja Seo-yeon életét, visszaadva neki a
    családját.
  
  
    Young-sooknak azonban nincs hasonló örömben része. A nevelőanyja egy madang,
    vagyis sámán, aki ördögűzés alá veti a lányt, azt ismételgetve, hogy látja a
    lány jövőjét. Lee El színésznő egy modern, talányos sámánasszonyt
    jelenít meg, aki egy gótikus történetben is megállná a helyét.
  
  
    Az időnként zaklatott hangulatú hívások miatt Seo-yeon utánanéz a lány
    kilétének, és rájön a korabeli tudósításokból, hogy Young-sookot megölte a
    mostohaanyja. Figyelmezteti a lányt, aki így elkerüli a halált, viszont
    megöli a mostoháját, amivel szintén megváltoztatja a jövőt.
  
  
    Seo-yeon ráébred, hogy egy veszélyes gyilkost szabadított a világra, aki
    zsarolni kezdi azokért az információkért, amelyek birtokában elkerülheti a
    sorsát. Azonban minden  beavatkozás a megtörtént eseményekbe átírja a
    jövőt, melyeknek megfelelően a lányok sorsa is mindig átíródik. 
  
  
    Lee rendező elmondta, hogy a történet fő szála, tehát a két lány kapcsolata
    mellett nagyon fontosnak tartotta azt a mellékszálat is, melyekben a lányok
    egymástól nagyon különböző kapcsolata rajzolódik ki a saját édesanyjukkal,
    és hogy ezt a kapcsolatot Seo-yeon és anyja között miként változtatják meg a
    bekövetkező elmozdulások. Ilyen értelemben a film a lehetőségek története
    is, mert az egyes fordulatok kiindulópontjául szolgáló helyzetnek
    megfelelően lesz az anya és lánya között gyűlölettel vagy szeretettel teli a
    kapcsolat. 
    
      
        
    
    
  
  
             
           | 
        
| 
            Kim Sung-ryung, Park Shin-hye, Lee Chung-hyun rendező, Jeon
            Jong-seo és Lee El  a film sajtótájékoztatóján  | 
        
    A film szereposztása igazi sztárparádé, egészen a legkisebb szerepekig,
    beleértve a Seo-yeon apját játszó Park Ho-sant. Az itt is nagyszerű
    alakítást nyújtó Park Shin-hyét és a filmbeli édesanyját játszó Kim
    Sung-ryungot senkinek nem kell bemutatni. Azonban a film egy új női sztárt
    is avatott, a Young-sook szerepében feltűnő Jeon Jong-seo-t. Őt a két évvel
    korábbi Burningben (Lee Chang-dong filmje) láthattuk először, ahol számtalan
    newcomer színészi nevezést szerzett, e filmben nyújtott alakításával pedig már elnyerte a legjobb színésznő díját. 
  
    A film végig gyönyörűen van fotózva, pazar képek szolgálják a
    borzongásunkat. Nem kevés vér és kegyetlenség kíséri a történetet, melyben
    egyre inkább leépülő kulisszák között haladunk előre. 
  
  
    Bár spoiler, de elárulom, hogy a nyugtalanító végkifejlet megismeréséhez
    végig kell nézni a filmet a stáblista végéig.
  
    Az egyik legkiválóbb zeneszerző, Dalpalan gondoskodik a feszültségkeltés
    hangi kulisszáiról, aki már öt filmjével is elnyerte a legjobb zene díját
    (köztük az A Bittersweet Life felejthetetlen filmzenéjével).
    
      
        
    
    
  
  
             
           | 
        
| Lee Chung-hyun rendező | 
    Lee Chung-hyun újító szellemű, friss és színvonalas alkotással lépett be a
    figyelemre méltó rendezők körébe. A film bekerült a Netflix kínálatába, ami
    jelentős lökést is adhat a rendező karrierjének.
  
  
    Az alig 30 éves, Park Shin-hyével egyidős, rendkívül jóképű rendezőről sok
    cikk megjegyezte, hogy simán megállná a helyét a csinos fiatal színészek
    között is. Arra az érdekes kérdésre, hogy mit mondana a The Call készítése
    előtti önmagának, ha egy filmbelihez hasonlatos telefonhívást kapna, azt
    felelte:
  
  
    "Száznál is több olyan apróság van, amit máshogyan szeretnék csinálni. De
    azt választanám, hogy nem szólok ezekről. Csak annyit mondanék neki, hogy
    menjen előre és csináljon egy filmet."
    [forrás]
  
  


Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése