괴물
JTBC, 2021, 16 rész
Műfaj: lélektani thriller
Írta: Kim Su-jin
Rendezte: Shim Na-yeon
JTBC, 2021, 16 rész
Műfaj: lélektani thriller
Írta: Kim Su-jin
Rendezte: Shim Na-yeon
 
  Az eredetileg "Szörnyeteg" című sorozat a csúcskategóriás koreai tévédrámák
  egyike, és különösen értékes gyöngyszem a pszichothrillerek rajongói számára.
  Teljesen megérdemelten részesült hét nevezése közül az 57. Baeksang Művészeti
  Díjak legjobb dráma, legjobb forgatókönyv (Kim Su-jin) és legjobb színész
  (Shin Ha-kyun) elismerésében. 
    A történet konkrét helyszínen játszódik, Gyeonggi tartomány Munju
    Rendőrállomásán és annak manyangi alállomásán. A kisváros
    klausztrofóbiás közegében semmi sem marad titokban, "valahol valaki mindig
    figyel", mindenki tud mindenről. 
    
    
    
A rendőrség tagjait és a dráma egyéb szereplőit is sűrű kapcsolati háló fűzi egymáshoz, melynek kiindulási helyzetben a fő láncszemei a következők:
  A rendőrség tagjait és a dráma egyéb szereplőit is sűrű kapcsolati háló fűzi egymáshoz, melynek kiindulási helyzetben a fő láncszemei a következők:
    Két rendőr főszereplőnk egyike a manyangi alállomás felügyelő-helyettese,
    Lee Dong-shik (Shin Ha-kyun). Lee kitartóan nyomoz egy húsz évvel korábbi
    gyilkosságsorozat tettese után, akinek áldozatai között volt lány
    ikertestvére is. Annak idején Lee-t vádolták meg, de nem tudták
    rábizonyítani a tettet. Később bajt okozott a Regionális Nyomozati Egység
    vezetőjeként, amiért elbocsátották onnan és lefokozták. Egykori kapcsolatait
    is felhasználva töretlenül dolgozik azon, hogy végére járjon a régi ügynek,
    és megtalálja a gyilkos mellett testvére holttestét is, ami soha nem került
    elő. Lee öntörvényű és kissé eszelős figura, aki kívülről fújja a
    jogszabályokat, de valójában magasan tesz azokra. Viharos előélete ellenére
    tekintélye van a munkatársai előtt, akik össze is zárnak a védelmében. A
    tragédia Lee teljes családját sújtotta, apja meghalt, anyja beleőrült a
    veszteségekbe. 
    
    
    
  
  
    A rendőrállomás parancsnoka Nam Sang-bae, akinek csak hónapok vannak hátra a
    nyugdíjazásáig, és semmi mást nem szeretne, mint eseménytelenül kibekkelni a
    hátralévő idejét. A húsz évvel korábbi gyilkosságoknak ő volt az illetékes
    nyomozója, aki erős lelkiismeretfurdalást érez Dong-shik megvádolása
    miatt.
Oh Ji-hoon az őrs egyik fiatal rendőre, akinek nővére Oh Ji-hwa, a munjui Erőszakos Bűncselekmények Osztályának nyomozója.
  Oh Ji-hoon az őrs egyik fiatal rendőre, akinek nővére Oh Ji-hwa, a munjui Erőszakos Bűncselekmények Osztályának nyomozója.
    A munjui rendőrség munkatársa még Park Jeong-je (Choi Dae-hoon), aki az
    Általános Ügyek Osztályán dolgozik. A folyton kissé zavartnak tűnő rendőrnek
    furcsa szokása van: portrékat rajzol mindenkiről, de a rajzai riadt szemű,
    szelíd őzeket ábrázolnak.
  
  
    Az ő édesanyja a munjui önkormányzat tagjaként a következő
    polgármester-választás esélyes indulója, akinek egyik választási jeligéje a
    "bűnmentes város".
  
  
    A nő környezetében tűnik fel egy simlis építési vállalkozó, akinek Oh Ji-hwa
    nyomozó volt a felesége.
  
  
    Ebbe a közegbe kéri áthelyezését a Szöuli Nemzeti Közszolgálati
    Egyetemen kiváló eredménnyel végzett fiatal nyomozó, Han Joo-won (Yeo
    Jin-goo). Neki is van egy titka: ő is a régi sorozatgyilkosság megoldásán
    dolgozott, de egy meggondolatlan magánakciója következtében a csalinak
    használt alanya eltűnt. Han egy elegáns, kényes, magának való fiatalember,
    aki idegen elem a kisváros közegében. 
    
    
    
A fiatalember viszonya nem felhőtlen az apjával, Han Gwi-hannal (Choi Jin-ho), aki az országos főparancsnoki tisztség várományosa. A feddhetetlen előéletű rendőrre egyedül a fia ballépése jelent veszélyt, ezért mindent elkövet, hogy a beiktatásáig az ne kerüljön nyilvánosságra. Viszont Joo-won és több új kollégája előtt sem titok, hogy a Munju Rendőrállomás egykori vezetője Han Gwi-han volt, aki a sorozatgyilkosság ügyét négy hónap elteltével váratlanul lezárta.
  A fiatalember viszonya nem felhőtlen az apjával, Han Gwi-hannal (Choi Jin-ho), aki az országos főparancsnoki tisztség várományosa. A feddhetetlen előéletű rendőrre egyedül a fia ballépése jelent veszélyt, ezért mindent elkövet, hogy a beiktatásáig az ne kerüljön nyilvánosságra. Viszont Joo-won és több új kollégája előtt sem titok, hogy a Munju Rendőrállomás egykori vezetője Han Gwi-han volt, aki a sorozatgyilkosság ügyét négy hónap elteltével váratlanul lezárta.
    A főparancsnok környezetében szorgoskodik Kwon Hyuk (Park Ji-hoon) ügyész
    is, aki szolgálatai révén ki akarja vívni, hogy a parancsnok családtagnak
    tekintse, ezzel megszerezve minden előnyt, amit most a valódi fia, Joo-won
    élvez.
  
  
    A rendőrállomások körül találunk még állandó szereplőket. Munka utáni
    lazításra mindig a Manyang Hentesüzletet is üzemeltető Yoo Jae-yi (Choi
    Sung-eun) éttermében gyűlnek össze, aki szintén keresi áldozattá vált
    rokonát.
  
    Folyton a rendőrök társaságában láthatunk egy dadogó, enyhén fogyatékosnak
    tűnő férfit is. A Manyang Szupermarketet működtető Kang Jin-mookról (Lee
    Kyu-hoi) kiderül, hogy árva volt, és Dong-shik szülei nevelték fel, ezért be
    is jár a kórházba, hogy gondozza a felügyelő édesanyját. Egyedül neveli a
    lányát, Min-jeongot (Kang Min-ah), aki egy húsz évvel korábbi, futó
    kalandjából született. 
    
    
    
  
  
    Mindenkit sokkol, hogy Han nyomozó érkezése után ismét találnak egy
    holttestet, tehát úgy tűnik, hogy a sorozatgyilkos hosszú idő elteltével
    újra akcióba lépett. De a lehetőségek között felmerül az is, hogy csak nem
    derült fény az időközben elkövetett gyilkosságaira.
  
  
    Összetartás és gyanakvás váltakozása kísér minden megmozdulást. A két
    elszánt nyomozót, Dong-shiket és Joo-wont társakká nevezik ki, ezért alig
    tudnak lépni egymás nélkül. Mivel mindketten lenyomozták a másikat, a
    gyanújuk elsőként egymásra terelődik. Ám az újabb fordulatok nyomán senki
    sem marad érintetlenül a szereplők közül, mindenkire egyformán vetődik a
    gyanú árnyéka. A vélhetően pszichopata elkövető elleni hajszában vagy
    időnkénti tanácstalanságban nem nélkülözzük a thriller feszültségét, amely
    elsősorban abból fakad, hogy nézőként sem kapunk semmiféle kapaszkodót
    ahhoz, hogy ki áll a jó, és ki a rossz oldalon. 
  
    Semmiféle megnyugvást nem hoz, amikor a drámának nagyjából a felénél a fő
    rejtély már meg is oldódik, mert az csak további kérdéseket szül. Az egyébként sem egyszerű kapcsolati hálóban egyre újabb összeköttetések válnak láthatóvá. A tények soha nem segítenek sem bennünket, sem a két nyomozót abban, hogy
    eldönthessék, megbízzanak-e a másikban. Azonban, miközben a nyomozás egyre
    mélyebbre, az érintett személyek pedig egyre magasabb körökbe vezetnek, a két
    férfi nem tehet mást, minthogy belső megérzéseire hallgat, melyek azt súgják,
    hogy hinniük kell egymásban. Bár mindketten magányos farkasok, végül mégis
    valódi társai lesznek egymásnak.
    
  
  
    Aki látta Park Chan-wook világhírű filmjét, a Sympathy for Mr. Vengeance-t
    (A bosszú ura), az bizonyára soha nem felejti el a zöld hajú főszereplőt.
    Azt a különös, néma fiút is Shin Ha-kyun játszotta, aki most Dong-shik
    megformálásával nyújt emlékezetes alakítást. Karaktere nem nélkülözi a
    fekete humort sem, és tökéletesen eléri, hogy egyszerre félelmetes és
    abnormális mosolya mögött sose tudjuk kitalálni, hogy mi rejtőzik. Minden
    jelenetben kissé a látható történéseken kívül, a saját világába zárulva
    létezik. De vannak érzelmei és megindult pillanatai, melyeket ennek a
    meggyötört karakternek a lényéhez illően, koherensen tud megmutatni.
    
  
  Főszereplő párja Yeo Jin-goo, aki már szintén szép hosszú filmes előélettel bír. Az ő nyomozója annak kettősségére épül, hogy a ránézésre filmsztárosan jóképű, ártatlan tekintetű, elegáns és finnyás alak teljesen megváltozik ha akcióba lendül, vagy ha csak megszólal mély, férfias hangján. Azonnal kiderül, hogy határozott, éles eszű, bátor fickó, aki csak külsőleg ellentéte Dong-shiknak, valójában nagyon is hasonló belső erőkkel bír.
    A sorozat szereplői széles spektrumot képviselnek, és minden színész
    kihozza a maximumot a karakteréből. Bár többekről lehetne hosszasan írni,
    egyiküket mindenképpen ki kell emelni. Az őzeket rajzoló nyomozót játszó
    Choi Dae-hoon  nagyon erős alakítást nyújt, melyben elképesztő
    átalakulásokon megy át. Nem tudom, hogy ki készítette a filmbeli rajzait, de
    kezdetben Choi lénye és az őzek szinte eggyé váltan tükrözték egymást, még
    ha valójában másról is szóltak.
    
    
    
  
  A Beyond Evil írója, Kim Su-jin és rendezője, Shim Na-yeon is nő, akik osztályon felüli munkát végeztek. Feszes drámát hoztak létre, melyben nincsenek felesleges elemek. A rendező minden képe hangulat- és érzelemfestő, kifejezve hol a helyszínek sajátosságait, hol a szereplők érzelmeit, hol a történések hangulatait. A kisvárosi miliők kicsit zűrösek, rendetlenek. A burjánzó növényzetű tájak elemi erővel szívják magukba a nagyvárosi fiatalembert. A sorozat elején túlnyomó többségben vannak a esti, éjszakai, különös megvilágításban látható jelenetek, de nem veszítenek erejükből a fényes, nagyvárosi terek sem. Bár kapunk eleget a rémítő, horrorisztikus látványokból is, mégis éppen csak annyit, amellyel a film még nem esik túlzásokba a történések rettenetének érzékeltetésében.
    A koreai sorozatokban szinte már megszokott, számtalan kiváló filmzene közül
    is toronymagasan kiemelkedik Lim Min-ju zeneszerző soundtrackje, mely
    sokszorosára növeli a jelenetek drámaiságát. A Choi Baek Ho által
    énekelt The Night című betétdal tökéletes zenei emblémája az egész
    sorozatnak.
  
  










Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése