남자가 사랑할 때 
SBS, 2004, 16 rész
Műfaj: melodráma,
  románc
Írta: Kim Yoon-jung
Rendezte: Choi Jun-seok
Adatok
  részletesebben:
  AsianWiki
  Már egy ideje kínlódok azzal, hogyan is kezdjem az ismertetőt. Most, hogy
  leírtam ezt, talán meg is találtam a legjellemzőbb kifejezést erre a
  melodrámára: kínlódás. Ez nemcsak a szereplőkre, hanem a nézőkre is igaz.
  Talán amiatt, hogy a When A Man Loves A Woman (Ha egy férfi szeret egy nőt) nagyívű dráma szeretne lenni, de a végső
  katarzis mégsem következik be. Ennek oka, hogy egyáltalán nem úgy tűnik, a sors
  végzetszerűsége vezet el a végkifejletig, hanem sokkal inkább az erőltetett,
  mesterkélt történetírás.
Bár a melodrámák
  természetükből fakadóan is vonzódnak a szélsőséges megoldásokhoz, itt mindent
  hatványozottan kapunk. A drámában van két Lotty, végzet asszonya, Hamupipőke
  és bosszú motívum is számtalan egyéb mellett, melyek a karakterek működését
  irányítják. 
A legnagyobb túlzás azonban a dráma térkezelése. A
  szereplőket úgy vezeti folytonosan azonos életterekbe, hogy azzal kivívja a
  realitásérzékelésünk tiltakozását, még akkor is, ha megszoktuk a váratlan
  találkozásokat a hasonló történetekben. Egyfajta klausztrofóbia-érzés viszont keletkezik ebből, ami fojtogatóan hat a nézőkre. 
A dráma első helyszíne
  a kisváros, ahol szereplőinkkel középiskolás korukban találkozunk. Egy volt
  bokszoló magához fogadja az árván maradt, középiskolás Ji-hoont. A fiú szinte
  első látásra beleszeret a férfi lányába, In-hyébe, akit az egyedül
  nevel. Azonos iskolába járnak, így elsősorban az iskolai konfliktusokon
  keresztül tapasztaljuk meg, hogy a két fiatal milyen kilátástalan helyzetben van a
  szegénység miatt és a támogató családi háttér nélkül, hiába kiválóak a tanulmányi
  eredményeik. Az apa halála után egymásra utaltan magukra maradnak, és
  a kiszolgáltatott helyzetben a lány lassan viszonozni kezdi a fiú érzéseit,
  aki erején felül dolgozik érte is. De Ji-hoon nem tudja teljesíteni a lány
  szinte rögeszmévé váló vágyát: elcsalják a pénzt tőlük, amiből a lány
  felsőfokú zenei tanulmányaihoz szükséges tandíjat ki tudnák fizetni. A történetben azonban van egy iskolatárs, Suk-hyun, aki Ji-hoon barátja, de bevallottan szerelmi
  vetélytársa is, ő nyújt a lány számára egy váratlan menekülési lehetőséget. A
  lelkemet is eladnám, hogy csellózni tanulhassak - mondta korábban a In-hye, aki
  szó nélkül le is lép, hogy új életet kezdhessen. Bár Ji-hoont is felvették az
  egyetemre, ő szó nélkül lemondott a lány érdekében a saját lehetőségéről,
  ráadásul egy időre börtönbe is kerül, mivel ellátta a baját a helyi
  gazembernek, aki nem fizette vissza a nekik járó pénzt. Korábban még feltűnik
  a városka tengerpartján Jung-woo, egy szöuli vadóc motoros lány, akinek
  Ji-hoon segítséget nyújt. Ezzel teljessé válik a dráma szerelmi négyszöge,
  melynek konfliktusai a további történésekben bontakoznak ki.
A
  kisváros a kilátástalanság kulisszája, szegényes, szűkös életterekkel. In-hye
  sokat sír, és mintha vele sírna az egész helyszín, az eső csak esik és esik
  vég nélkül... 
  
Miután szabadul, Ji-hoon a lány nyomába ered, ő is Szöulba utazik, ahol
  belefut még a motoros lányba is több egykori iskolatársa mellett.
  Innentől kezdve számtalan módon találkoznak a szereplőink. Mindenki máshogyan
  küzd az érvényesülésért, a szerelmi viszonzásért, meglepő módokon kötődve egymáshoz. A dráma hálózati
  térképén a szereplők közötti egyre több, rejtett kapcsolatra derül fény. De
  mindig ugyanazokban a körökben forog mindegyikük, együtt lakva, együtt
  dolgozva vívják szerelmi csatározásaikat és pozícióharcaikat. Végül mindenki
  eléri a kitűzött céljait, de hogy az meghozza-e számukra a vágyott boldogságot, abban
  nagy különbségeket találunk.
A dráma katalizátora In-hye, aki
  valójában egy igazi vamp. Park Jung-Ah már a dráma elején érzékeltetni tudja a
  lány hidegségét és akarnokságát, amely átsüt a könnyein is. A karakter a
  változó élethelyzeteknek megfelelően számos átalakuláson megy keresztül, de
  ezek a tulajdonságai állandóak maradnak. Folyamatosan manipulálja a hozzá
  kötődő embereket,  bár ő maga senkinek sem tud igazán társa lenni, ezért mindenki életére
  rontást hoz. 
A dráma központi alakja a Go Soo által emlékezetesen
  játszott Ji-hoon, aki igazi pozitív hős. Fiatalon van benne valami
  ártatlanság,  sőt, egy érdekes lassúság is, amit talán a naiv
  rácsodálkozásai miatt érzünk. Ugyanakkor okos, erős, megbízható személyiség,
  aki mélyen, állhatatosan szeret. A szerelmi kapcsolatok hálójában vergődve
  végül tiszta szívű, jó döntést hoz, még ha az lemondással is jár. A dráma
  nézhetősége elsősorban Go Soonak köszönhető, aki nagyon férfias, de egyáltalán
  nem szokványos karakter.
  
Park Ye-jinre várt talán a legnagyobb színészi feladat, amit remekül
  megoldott. Jung-woo tomboy lényét hatalmas energiával és humorral hívta
  életre, majd fokozatosan alakult át a nőiségében kissé bizonytalan, szerelmes
  lányba. Egyre mélyülő érzései pedig előhívták belőle a nőt, aki a legnagyobb
  kihívásokkal is szembe mert nézni a szeretett férfi társaként. 
Bae
  Soo-Bin, a szerelmi négyes másik férfitagjának karakterében fordított utat jár
  be: szimpatikus fiatalemberből egyre aljasabb gazemberré válik, akinek
  kapzsiságát, önzőségét, valamint belső idegességét is nagyszerűen érzékelteti.
  
Az egész drámára igaz, hogy nagyon sok esetben (a
  helyszínválasztásoktól kezdve a kihangsúlyozandó elemek nézők képébe tolt
  többszöri megismétlésig) túlzottan rájátszik a melodrámai hatásokra, hosszasan
  belemerülve az érzelmes jelenetekbe, szájbarágós önismételgetésekbe, melyek
  így sokszor visszájukra fordulnak, erősen súrolva a giccsességet. Igaz ez a sorozat zenéjére is, mely nem túl eredeti (az Ave Mariától kezdve Beatles-átiratig minden van benne). Abban is biztos vagyok, hogy a dráma lezárása sem lesz nagyon közkedvelt.
Azonban
  még ennyi mesterkéltség mellett is működnek a dráma fő mozgatórugói,
  elgondolkodtató kérdésekhez, könnyfakasztó pillanatokhoz vezetve a nézőket. 
  


Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése