남자가 사랑할 때
SBS, 2004, 16 rész
Műfaj: melodráma,
románc
Írta: Kim Yoon-jung
Rendezte: Choi Jun-seok
Adatok
részletesebben:
AsianWiki
Már egy ideje kínlódok azzal, hogyan is kezdjem az ismertetőt. Most, hogy
leírtam ezt, talán meg is találtam a legjellemzőbb kifejezést erre a
melodrámára: kínlódás. Ez nemcsak a szereplőkre, hanem a nézőkre is igaz.
Talán amiatt, hogy a When A Man Loves A Woman (Ha egy férfi szeret egy nőt) nagyívű dráma szeretne lenni, de a végső
katarzis mégsem következik be. Ennek oka, hogy egyáltalán nem úgy tűnik, a sors
végzetszerűsége vezet el a végkifejletig, hanem sokkal inkább az erőltetett,
mesterkélt történetírás.
Bár a melodrámák
természetükből fakadóan is vonzódnak a szélsőséges megoldásokhoz, itt mindent
hatványozottan kapunk. A drámában van két Lotty, végzet asszonya, Hamupipőke
és bosszú motívum is számtalan egyéb mellett, melyek a karakterek működését
irányítják.
A legnagyobb túlzás azonban a dráma térkezelése. A
szereplőket úgy vezeti folytonosan azonos életterekbe, hogy azzal kivívja a
realitásérzékelésünk tiltakozását, még akkor is, ha megszoktuk a váratlan
találkozásokat a hasonló történetekben. Egyfajta klausztrofóbia-érzés viszont keletkezik ebből, ami fojtogatóan hat a nézőkre.
A dráma első helyszíne
a kisváros, ahol szereplőinkkel középiskolás korukban találkozunk. Egy volt
bokszoló magához fogadja az árván maradt, középiskolás Ji-hoont. A fiú szinte
első látásra beleszeret a férfi lányába, In-hyébe, akit az egyedül
nevel. Azonos iskolába járnak, így elsősorban az iskolai konfliktusokon
keresztül tapasztaljuk meg, hogy a két fiatal milyen kilátástalan helyzetben van a
szegénység miatt és a támogató családi háttér nélkül, hiába kiválóak a tanulmányi
eredményeik. Az apa halála után egymásra utaltan magukra maradnak, és
a kiszolgáltatott helyzetben a lány lassan viszonozni kezdi a fiú érzéseit,
aki erején felül dolgozik érte is. De Ji-hoon nem tudja teljesíteni a lány
szinte rögeszmévé váló vágyát: elcsalják a pénzt tőlük, amiből a lány
felsőfokú zenei tanulmányaihoz szükséges tandíjat ki tudnák fizetni. A történetben azonban van egy iskolatárs, Suk-hyun, aki Ji-hoon barátja, de bevallottan szerelmi
vetélytársa is, ő nyújt a lány számára egy váratlan menekülési lehetőséget. A
lelkemet is eladnám, hogy csellózni tanulhassak - mondta korábban a In-hye, aki
szó nélkül le is lép, hogy új életet kezdhessen. Bár Ji-hoont is felvették az
egyetemre, ő szó nélkül lemondott a lány érdekében a saját lehetőségéről,
ráadásul egy időre börtönbe is kerül, mivel ellátta a baját a helyi
gazembernek, aki nem fizette vissza a nekik járó pénzt. Korábban még feltűnik
a városka tengerpartján Jung-woo, egy szöuli vadóc motoros lány, akinek
Ji-hoon segítséget nyújt. Ezzel teljessé válik a dráma szerelmi négyszöge,
melynek konfliktusai a további történésekben bontakoznak ki.
A
kisváros a kilátástalanság kulisszája, szegényes, szűkös életterekkel. In-hye
sokat sír, és mintha vele sírna az egész helyszín, az eső csak esik és esik
vég nélkül...
Miután szabadul, Ji-hoon a lány nyomába ered, ő is Szöulba utazik, ahol
belefut még a motoros lányba is több egykori iskolatársa mellett.
Innentől kezdve számtalan módon találkoznak a szereplőink. Mindenki máshogyan
küzd az érvényesülésért, a szerelmi viszonzásért, meglepő módokon kötődve egymáshoz. A dráma hálózati
térképén a szereplők közötti egyre több, rejtett kapcsolatra derül fény. De
mindig ugyanazokban a körökben forog mindegyikük, együtt lakva, együtt
dolgozva vívják szerelmi csatározásaikat és pozícióharcaikat. Végül mindenki
eléri a kitűzött céljait, de hogy az meghozza-e számukra a vágyott boldogságot, abban
nagy különbségeket találunk.
A dráma katalizátora In-hye, aki
valójában egy igazi vamp. Park Jung-Ah már a dráma elején érzékeltetni tudja a
lány hidegségét és akarnokságát, amely átsüt a könnyein is. A karakter a
változó élethelyzeteknek megfelelően számos átalakuláson megy keresztül, de
ezek a tulajdonságai állandóak maradnak. Folyamatosan manipulálja a hozzá
kötődő embereket, bár ő maga senkinek sem tud igazán társa lenni, ezért mindenki életére
rontást hoz.
A dráma központi alakja a Go Soo által emlékezetesen
játszott Ji-hoon, aki igazi pozitív hős. Fiatalon van benne valami
ártatlanság, sőt, egy érdekes lassúság is, amit talán a naiv
rácsodálkozásai miatt érzünk. Ugyanakkor okos, erős, megbízható személyiség,
aki mélyen, állhatatosan szeret. A szerelmi kapcsolatok hálójában vergődve
végül tiszta szívű, jó döntést hoz, még ha az lemondással is jár. A dráma
nézhetősége elsősorban Go Soonak köszönhető, aki nagyon férfias, de egyáltalán
nem szokványos karakter.
Park Ye-jinre várt talán a legnagyobb színészi feladat, amit remekül
megoldott. Jung-woo tomboy lényét hatalmas energiával és humorral hívta
életre, majd fokozatosan alakult át a nőiségében kissé bizonytalan, szerelmes
lányba. Egyre mélyülő érzései pedig előhívták belőle a nőt, aki a legnagyobb
kihívásokkal is szembe mert nézni a szeretett férfi társaként.
Bae
Soo-Bin, a szerelmi négyes másik férfitagjának karakterében fordított utat jár
be: szimpatikus fiatalemberből egyre aljasabb gazemberré válik, akinek
kapzsiságát, önzőségét, valamint belső idegességét is nagyszerűen érzékelteti.
Az egész drámára igaz, hogy nagyon sok esetben (a
helyszínválasztásoktól kezdve a kihangsúlyozandó elemek nézők képébe tolt
többszöri megismétlésig) túlzottan rájátszik a melodrámai hatásokra, hosszasan
belemerülve az érzelmes jelenetekbe, szájbarágós önismételgetésekbe, melyek
így sokszor visszájukra fordulnak, erősen súrolva a giccsességet. Igaz ez a sorozat zenéjére is, mely nem túl eredeti (az Ave Mariától kezdve Beatles-átiratig minden van benne). Abban is biztos vagyok, hogy a dráma lezárása sem lesz nagyon közkedvelt.
Azonban
még ennyi mesterkéltség mellett is működnek a dráma fő mozgatórugói,
elgondolkodtató kérdésekhez, könnyfakasztó pillanatokhoz vezetve a nézőket.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése