크레이지 러브
KBS2, 2022, 16 rész
Műfaj: romantikus komédia
Írta:
  Kim Bo-kyum 김보겸
Rendezte: Kim Jung-hyun 김정현
Adatok bővebben:
  HanCinema
  /
  MyDramaList
  A drámai klisé egy különös jelenség, mert kétarcúan tud viselkedni. Ha jó
  kezekbe kerülve ügyesen építik a cselekmény szövedékébe, akkor szinte
  észrevétlen marad, míg ellenkező esetben harsányan előugrik, mi pedig
  felsóhajtunk, hogy "Ne már, megint?".
Szóval a Crazy Love-val
  (Őrült szerelem) sem az a bajom, hogy egymást érik benne a klisék. Ha csak a
  történet fő vonalait nézem, akár még jó dolog is kisülhetett volna belőle. A
  bunkóan arrogáns főnök nem ismeretlen hőstípus, az általa gyötört,
  bosszúszomjas alkalmazott sem. Még az sem, hogy heves küzdelmük során egymásba
  szeretnek. Ki ne látott volna már hirtelen felbukkanó régi szeretőt, aki előbb
  álságos jóindulatba burkoltan, majd foga fehérjét kimutatva akarja
  visszaszerezni kedvesét, de ha ez nem megy, akkor mindenét el akarja venni? A
  céges küzdelmek is általában hasonló koreográfiával működnek, akár
  konglomerátumokról, akár - mint jelen esetben - magánoktatási intézményekről
  legyen szó. A Crazy Love nagyjából ezeket a sémákat hozza, kiegészítve egy
  félreértésből táplálkozó bosszú történetével. 
A probléma tehát
  máshol keresendő, és találtam is néhány dolgot annak magyarázatául, hogy miért
  nem tudott bevonzani ez a dráma. Először is: a dialógusok. Rengeteg helyzetben
  életidegen, mesterkélt, a színészek számára átélhetetlen szövegeket
  hallhattunk. Másrészt: a dráma ritmusa. Ezt leginkább ahhoz tudnám
  hasonlítani, mint amikor egy bátortalan sofőr hosszú kihagyás után volánhoz
  ül, és ha elindul az autó, akkor rémülten rátapos a fékre, amitől az autó
  megugrik-megáll módon halad. Ez annyira idegesítő, hogy sokszor abba akartam
  hagyni a sorozatot, ám mindig pontosan ezekben a pillanatokban történt valami,
  amitől jobban meglódult a cselekmény, azt az érzetet keltve, hogy most már
  végre haladni fogunk. Aztán mégse, de így mégis eldöcögtünk a végkifejletig.
  Példéul azóta se tudom megfejteni, hogy miért nem vették észre azt a
  fölösleges redundanciát, amit bosszantóan rendre elkövettek: némi történés
  után összejött a volt dolgozókból álló női kupaktanács, és beszélgetésnek
  álcázva elmesélte ugyanazt, amit addig láttunk. Lehet, hogy ezt
  szórakoztatónak kellett volna találni, nekem nem sikerült.
  Az már ízlés dolga, hogy ha valaki visszaél a kiszolgáltatott helyzetünkkel és
  ezzel mi tisztában vagyunk, akkor hihető reakció-e az a részünkről, hogy
  beleszeretünk? Mert No Go-jin (Kim Jae-wook) 190-es IQ-val rendelkező
  csodatanárral éppen ez történik, Lee Shin-ah (Jung Soo-jung) így él vissza a
  baleset következtében amnéziássá váló férfi helyzetével, hogy leverje mindazt
  rajta, amit addig elszenvedett. Ismét ízlés dolga, hogy megéri-e egy halálos
  kimenetelű betegség belengetésével eljátszadozni pusztán annak
  alátámasztására, hogy a nő jobb belátásra térjen. 
Hogy miért
  maradt mégis nézhető a dráma, főként és ismét a színészeknek köszönhető. A
  férfi főszerepben Kim Jae-wook ugyanis kiválóan ért ahhoz, hogy megmutassa azt
  a riadt kis lényt, akit egy felnőtt sokszor a harsány külsőségek mögött
  rejteget. No Go-jin éppen ilyen karakter, tehát remekül illettek volna
  egymáshoz a színésszel, ha az előzőekben említett elidegenítési effektusok nem
  szóltak volna lépten-nyomon közbe. Jung Soo-jung (ismertebb nevén Krystal)
  pedig remek színésznő a bosszúálláshoz, hiszen sok egyedi íze van a
  megjelenésének, melyek között talán éppen egy szokványos romantikus hősnő
  karaktere áll tőle legtávolabb. Tehát rajtuk nem múlott sem a kapcsolatuk
  mélységeinek, sem a komikumának megmutatása. A volt szeretőt játszó Yoo
  In-young pedig szépen alakult át a finom és bánatos nőből fúriává. 
  A szerelmi történetet itt is ötvözték egy bosszútörténettel, és ez csak jót
  tett a drámának. Oh Se-gi, a vállalkozásalapító hősi időket végigküzdő,
  szimpatikus üzlettárs személyében Ha Jun szinte alig érzékelhetően szövögeti
  bosszúja szálait, ebben is, majd a végső felismerésében is jó karaktert
  formál. 
  Vannak színészek, mint Im Won-hae, akik szinte bármit el tudnak játszani, még
  az olyan inkoherens karaktereket is, mint Park Yang-tae. A rivális iskola
  eleinte vásári komédiába illő, majd baráti arculatot öltő vezetőjének
  megformálása sem okozott nehézséget neki.
Számomra a Crazy
  Love egy félresikerült dráma, melyben hiába húzták elő a nyertesnek ígérkező
  lapokat, azokat nem tudták szerencsésen kijátszani. Ahogyan fentebb írtam,
  minden a visszájára fordulhat, ha nem jól sáfárkodnak vele. Megszokhattuk,
  hogy a koreai drámákban milyen értő módon nyúlnak a lélek különböző bajainak
  ábrázolásához. Azonban értelmetlennek tartom, ha egy dráma rutinból fordul
  ezekhez, és önmagában nem érdem, ha ilyenek előfordulnak egy drámába. A Crazy
  Love kulcsa is No Go-jin traumáinak levetkezése lehetett volna, de az a
  legszomorúbb, hogy éppen e téren következett be az ellenhatás, mert a hamis
  helyzetek miatt nálam az együttérzésből fakadó közelebb hajolási késztetés
  inkább hátralépésre változott. Pedig Kim Jae-wook az előző drámájában, a Her
  Private Life-ban már megmutatta, hogy mennyire jó tud lenni egy hasonló
  karakterben. Szinte sajnálom is, hogy elvállalta ezt a szerepet, mert itt
  minden ellene dolgozott, ráadásul kissé önismétlésnek is találom a színész
  szerepeinek sorában.
A dráma egyébként tele van jobbnál jobb
  mellékalakokkal, akik közül néhányan elég alaposan kidolgozottak, és jó nézni
  No Go-jin és Shin-ah családjának kapcsolatát is.
  Természetesen a kifogásaimmal nem kell egyetérteni, akik ezekre nem
  érzékenyek, bizonyára élvezetet találnak a drámában, mert abban szórakoztató
  elemekből sincs hiány. Én is szerettem Krystal humorát, különösen a horrorral játszadozó
  jelenetekben, és Kim Jae-wooknak is jól megy a komédiázás. Remek a
  mozgáskultúrája, és a vállalati bulin előadott felejthetetlen, mélabús,
  dobhártyaszaggató óbégatásától a könnyem is kicsordult.



Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése