좋은 친구들
Korábbi néhány film stábjában végzett különböző munkája után Lee Do-yoon 2014-ben jelentkezett első önálló rendezésével, mellyel az akkor 34 éves rendező a saját forgatókönyvét vitte színre.
Említett munkái között több horrorfilm is akadt, de a Confession ezekkel csak annyiban tart rokonságot, hogy van egy fekete humorral rendelkező vénája is. Az angol cím magyarra fordítása Vallomás, de az eredeti koreai cím nem ez, hanem: Jóbarátok.
Az előtörténetben a három suhanc meglovasítja a bizonyítványát, és lelép az ünnepség elől. A hegyen, ahová mennek, azonban bajba kerülnek, és a velük történtek életre szólóan összekovácsolja a barátságukat.
Felnőttként találkozunk velük újra. Min-soo (Lee Kwang-soo) boltot üzemeltet, és ugyanolyan szeretetteli, kissé mafla felnőtt lett, mint amilyen fiatalkorában volt. In-cheol (Ju Ji-hoon) simlis biztosítási ügynök, aki továbbra is szívesen játssza az élet császára szerepét, de nagy svádája mögött számos probléma nyomasztja az életét. Hyeon-tae (Ji Sung) az egyetlen, aki megállapodott. Tűzoltóként dolgozik, és feleségül vett egy árva, néma nőt. Aranyos kislányukat nevelik, akinek szinte három apukája van, annyira szereti a másik két barát is. Hyeon-tae boldogságának ára viszont a szüleivel való szakítás volt. Egyrészt, mert nem fogadták el a feleségét, másrészt ő nem tudta tolerálni, hogy anyja illegális játékbarlangot üzemeltet. Hyeon-tae és szülei között In-cheol vállalja a közvetítő szerepét, így látja mindkét fél nehézségeit.
Azonban inkább lélektani történetet láttunk, ami csak krimibe van oltva. Ezért sokkal fontosabb, hogy a három férfi közül ki-ki hogyan küzd meg az előállt helyzettel. Mert ami történt, azt mindhárman másként élik meg, és mindhárman gondolnak valamit az önfeláldozásról, a másikért hozott áldozatról, a bűntudatról, az elszámoltatásról. Ennek következtében tragédia is történik, majd egy ideig úgy tűnik, hogy tiszta felállásban láthatjuk a simliskedő és a kárvallott viszonyát.
De a történet nem ilyen szimpla. Hyeon-tae gyanúi egyre jobban beigazolódni látszanak, In-cheol pedig egyre jobban sarokba szorul. A végső beszélgetés a két barát között azonban mindent átrajzol. Hyeon-tae vallomása tőrt döf In-cheolba, és mi nézők is azokkal a kérdésekkel maradunk magukra, mint ők: ki volt az őszintébb és tisztességesebb? Kinek jelentett többet a másik? Ki hozta a nagyobb áldozatot, és vajon megérte-e az áldozat? Végül pedig az örök kérdés: mennyire ismerhetjük meg a másik embert? És magunkat?
Mindemellett a legnagyobb élményt a három főhős pazar színészi játéka nyújtja. A karaktereket mintha egyenesen rájuk írták volna, annyira testhezálló mindegyiküknek. Sziporkáznak is benne, amihez minden lehetőségük megvan a történet nyújtotta játéktérben.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése