Magyar cím: Zabolátlan szerelem
Műfaj: dráma / melodráma
Írta: Lee Kyeong-hee
Rendezte: Cha Yeong-hoon, Park Hyeon-seok
Adatok bővebben: Wikipedia / HanCinema
    Véletlenszerű választással kattintottam a Netflixen az Uncontrollably Fond
    (Zabolátlan szerelem) című sorozatra, és egészen mást találtam, mint amit a
    romantikus komédiát sejtető cím alapján vártam volna. Kőkemény dráma
    bontakozott ki, mégpedig a könnyfakasztó melodrámák jobbik fajtájából,
    amelyben maga a történet és a karakterek megélt gyötrelmei kínozzák meg a
    nézők lelkét is, szükségtelenné téve minden különösebb érzelemtuningoló,
    mesterkélt filmes rájátszást. 
Így értelemszerűen, a sorozat
    megnézése csak azoknak ajánlott, akik bírják húsz részen keresztül a lelki
    és kapcsolati poklok bugyraiba való mélymerülést, időnként kissé mazochista
    elidőzéssel, valamint nem riadnak vissza a társadalmi viszonyok sötét
    ábrázolásától sem, mely erősen determinálja a történet hőseinek sorsát.
    Egyének és családok életének drámája játszódik le előttünk, melyben a főbb
    szereplőket vérségi vagy egyéb családi kötelékek, valamint igaz és hamis
    szerelmi kapcsolatok fűzik egymáshoz.
Akik mostanában nézik meg a
    drámát és kicsit járatosabbak a koreai színészekről szóló hírekben, azok
    valószínűleg át fogják élni ugyanazt a megdöbbenést, melyet a történet
    mindjárt a kezdeténél kiváltott belőlem is. Bár valójában semmi köze
    nincs a drámához, mégis mellbevágó a tény, hogy az élet micsoda
    forgatókönyvek írására képes. Torokszorító belegondolni, hogy a dráma
    sugárzása után alig nyolc hónappal a férfi főszerepet játszó fiatal színész,
    Kim Woo-bin a valós életében is szembesült egy rendkívül hasonló
    betegséggel, mint amit a drámában eljátszott. Szerencsére sikerült
    megküzdenie az életét veszélyeztető kórral, melynek során csakúgy, mint a
    filmben, világszerte aggódó nézők figyelme kísérte. 
A dráma
    kovásza éppen az általa játszott Shin Joon-young betegségének története,
    melynek sok más sorozathoz hasonlóan ismét megkapjuk a pontos
    diagnózisát: brainstem glioma, tehát egyféle agytörzsi daganat.
    Joon-youngnak a betegsége felismerésekor csak néhány hónapnyi túlélési
    esélyt jósolnak. Mivel azonnal megtudjuk, hogy elutasítja az orvosi
    beavatkozásokat, melyek csak kissé megnyújtani tudnák ezt a rövid időszakot,
    a dráma végkimenetelében nem lehetnek kétségeink. A figyelmünket viszont
    fogva tartja Kim Woo-bin kiváló színészi játéka, mely a betegség
    elfogadásától kezdve végigjárja az összes tünet megjelenítésének stációját a
    hányingertől az összeesésekig, majd a kialakuló látás-, érzékelés- és
    mozgászavarokon át a memóriaproblémákig. Mindezek azonban egyáltalán nem
    uralkodnak el a drámán, mert tökéletesen kiegyenlítik ezeket a szenvedéseket
    a karakter egészséges, napfényes mosolyú, játékosságot és humort sem
    nélkülöző jelenetei, melyekben aktívan és nagy erővel igyekszik rendezni egy
    hatalmas problémahalmazt.
  
A rendezendő ügyek alkotják a dráma történetét, melyekben kibontakoznak
    a szereplőket összekötő kapcsolatok. Elsősorban a szerelmi szál, melyben
    semmi sem szokványos. Joon-youngot és Noh Eult (Bae Suzy) egy szakítással
    végződött diákszerelem fűzi egymáshoz, és a szakítás mélyén egy tragédia
    rejlik. Noh Eul életre szóló sebet szerez azáltal, hogy nem tud igazságot
    szolgáltatni apjának, aki egy cserbenhagyásos gázolás áldozata lett.
    Joon-young pedig titkol valamit, mely teherként nehezedik a lelkére, és
    akadályozza abban, hogy a szerelme kiteljesedhessen a lánnyal, ami egy
    dokumentumfilm forgatásával indul újra, melyben az időközben pályát
    módosított, népszerűvé vált színész-zenésznek kellene egy elképzelt végstádiumú betegség fényében összeállított bakancslistájáról
    vallania a filmet készítő lánynak. Senki nem tud a fiú valódi helyzetéről, mert a tényleges
    betegségét titokban tartja. 
Kettőjük története a vonzások és taszítások
    erővonalai mentén játszódik, és a hangsúly végül arra helyeződik, hogy
    Joon-young versenyt futva a hátralévő életidejével, meg tudja oldani azt a
    rejtélyt, melyet a lánynak nem sikerült, és ezzel megszabadítsa őt a múlt
    nyomasztó terhei alól. Ez viszont csak úgy lehetséges, hogy kegyetlen
    játszmáknak teszik ki egymást, melyben látszólag sokszor érzéketlenül
    viszonyulnak egymás bajaihoz és érzéseihez. Ennek ellenére még indirekt
    módon is mindvégig segítik egymást, és ez az erős kohézió összetartja a
    dráma szertefutó szálait. Mindezekből azonban az a szívszorító tény is
    fakad, hogy Joon-young gyakorlatilag szinte mindvégig egyedül küzd a
    betegségével. Az pedig már a koreai drámák sajátossága, hogy a szenvedéseit
    szembeötlő módon alig kísérik simogató, bátorító, vigasztaló testi érintések.
Joon-youngot
    az édesanyjához is keserves kapcsolat fűzi, aki egyedül nevelte őt. Shin
    Young-ok (Jin Kyung) egy olyan érdekes anyatípus, mely nem ritka a koreai
    drámákban. Az elképzeléseihez makacsul ragaszkodó nő egyszerűen nem látja a
    fiát, nem érzékeli annak szándékait, és még a szenvedései sem indítják meg.
    Vagyis a fia számára érzékelhetően alig, aki nem sokra megy azzal, hogy mi
    nézőként láthatjuk magányos, anyai gyötrődéseit. Ez a kapcsolat talán a
    dráma legfájdalmasabb viszonya, mely csak végtelen kivárás után, szinte az
    utolsó pillanatban jut nyugvópontra. 
  







