안권태: 우리형
    Ismét egy film, amely hamisítatlanul koreai. Ez se nem pozitív, se nem
    negatív töltetű kijelentés, pusztán azt kívánja jelezni, hogy az erősség és
    a gyengeség mérlegelése a film nézése közben csodálatos módon érdektelenné
    válik, mint oly sok más koreai film esetében is. A történet, vagy még inkább
    a megvalósítás módja megragadja a nézőt, és érzelmileg viszi magával a film
    végéig, akkor is, ha közben pontosan érzékeljük a hiányosságokat vagy
    félmegoldásokat.
  
  
    A történet klasszikus melodrámai felállás, de a főszereplők háromszögét most
    egy csonka család tagjai alkotják: a gyermekeit egyedül nevelő anya és két
    fia. Az egész film tulajdonképpen egy flashback, a nyitó jelenetből bomlik
    ki a visszatekintés. A múltbeli eseményeket és a végső következtetéseket is
    a kisebbik fiú nézőpontjából éljük át. A családfő az első gyermek születése
    után lelép, mert nem tudja elviselni, hogy ajakhasadékkal született fia
    "fogyatékos". Az anya ekkor már várandós a második gyermekkel, akinek
    megszületése után örökös harcot vív a kis család fenntartásáért, a nagyobbik
    fiúra váró műtétek árának előteremtéséért. 
    
  
  
    A konfliktus mégsem az anyagi nehézségek miatt érlelődik, hanem azért, mert
    a két fiúnak egyenlőtlenül osztott anyai szeretet kényszerpályára tereli a
    gyermekeket. A nagyobbik a család érte hozott folytonos áldozatainak súlya
    alatt nyög. Ő a gyenge, akinek csak a folytonos jól teljesítés és
    példaértékű viselkedés jelenthet előrelépési lehetőséget. Az anya minden
    figyelmét rá fordítja, és eközben érthetetlen vaksággal szemléli a kisebbik
    fiú vergődését, aki a hiányait és a frusztrációit egyre erősödő
    aggresszivitásban éli ki, tulajdonképpen uralkodik a bátyján is, akit
    sorozatosan megalázva vesz revansot a saját kitaszítottságáért. A film
    valójában az ő fejlődéstörténete, amelyben számos mélypont megélése és egy
    végső katasztrófa hozza meg a változást.
    
      
        
          
      
        
          
      
       
        
  
  
               
             | 
          ||||
| Shin Ha-kyun | 
| 
               | 
          
| Won Bin | 
          A karakterek kezdetben eléggé klisészerűek, de időnként szép és igaz
          pillanatokkal gazdagodik az arculatuk. Ugyanakkor a történet
          meglehetősen kiszámíthatóan halad a végkifejlet felé. A film lezárása
          az alkotás leggyengébb pontja, nem túl ízlésesen, viszont hosszasan
          rágja szájba a tanulságot, miközben direkten hajt az arra hajlamos
          nézők könnycsapjainak megnyitására.
        
    
    A végétől eltekintve a film mégis nagyon nézhető, valódi érzelmeket is
    megérintő alkotás. Különösen nagy szerepe van ebben a testvérpárost alakító
    két színész játékának. A kisebbik fiút Won Bin kelti életre, aki most a
    verekedős, nagyszájú, gátlástalan testvér bőrében sokszor harsány
    eszközökkel kissé túljátssza a figurát, de érdekes, hogy éppen ezzel éri el
    azt, hogy végig érezzük a valódi, szeretetéhes lényének jelenvalóságát. Az
    ellenállása pillanataiban lenyűgöző, elszánt tekintete és a belőle sugárzó
    konok elszántság emlékezetes marad. A másik póluson az idősebb fiút Shin
    Ha-kyun alakítja (akit ezt megelőzően a Sympathy for Mr. Vengeance zöld hajú
    hőseként láthattunk) éppen az ellenkező színészi eszköztárral. Finom
    gesztusai, rejtegetett érzései bár nyilvánvalóak, de rezdülésekből
    olvashatóak ki. Lázadása viszont elszánt, és bár fizikailag megőrzi a
    karakter gyengeségét, mégis nagyon nagy belső erőt mutat fel. Az anya
    szerepében Kim Hae-sook is ki tud lépni a szűkre szabott keretből, és
    különösen a vidámsága perceiben látjuk meg az igazi arcát.
    
      
        
  
  
             
           | 
        
| Ahn Gwon-tae rendező | 
A film erénye a kemény környezetrajz, kendőzetlenül mutatja meg az iskolai galerik belső hierarchiáit és a bűnbandák felnőtt világban való jelenlétét is. A mellékszereplők között is találunk kiváló alakításokat, különösen ilyen Jo Jin-woong, az értelmi fogyatékos Du-sik szerepében.
A film Ahn Gwon-tae rendező első filmje, és mindent összevetve szerethető, reményteljes alkotás.


